15°C 
اوقات شرعی
 
       
      • پروژه‌ها: طبقه‌بندی‌ها


      • طراحی شهری محورهای پیرامون بازار امام رضا

        طراحی شهری محورهای پیرامون بازار امام رضا

        یکی از مهمترین عناصر در ساختار شهرهای اسلامی، بازار می باشد که علاوه بر نبض اقتصادی شهر، نقش مهمی در هویت بخشی و حضور پذیری گروه های مختلف اجتماعی دارد. بازار رضا به عنوان یکی از پویاترین و سرزنده ترین بازارهای ایران پس از احداث خیابانی مابین میدان 17 شهریور و میدان آب، در سال 1355 در شهر مقدس مشهد احداث گردید.

        اهداف کلی پروژه پیاده روسازی بلوار امام رضا (ع) پس از شناخت اجمالی از محور و در راستای حل مشکلات و معضلات وضع موجود تدوین می شود. از این رو مهمترین اهداف کلی این پروژه عباتند از :

        - خلق فضای شهری پیاده مدار برای کلیه اقشار اجتماعی و گروههای سنی

        - ساماندهی و ایجاد ارتباط بین مسیر پیاده ومحور

        - ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی

        - تقویت فضای سبز

        محدوده جغرافیایی طرح : این محدوده حدفاصل میدان بیت المقدس ومیدان 17شهریور قرار گرفته است .

        پروژه طراحی شهری محورهای پیرامون بازار امام رضا با طول 1 کیلومترو عرض محورهای حدود 10متر درحوزه مایبن منطقه وثامن قرارگرفته است، طراحی پروژه توسط مهندسین مشاورطاش با مبلغ 795,648,425 صورت گرفته وطراحی گردیده وبه تصویب کارگروه بررسی طرح که شامل نمایندگان مدیریت طراحی وبهسازی محیط شهری، ونمایندگان شهرداری مناطق و سازمان ترافیک وکارشناسان خبره معماری وشهرسازی رسیده است و در نهایت فاز 2 این پروژه درمرحله تایید نهایی میباشد.

        مشخصات
        مبلغ اعتبار :